זהירות! מסוכן להיות עוסק מורשה במיוחד אם אתם… מאמני כושר!

היום אנחנו נדבר על מאמני כושרמה קורה כאשר לקוח טוען שלאחר ביצוע אימון או תרגיל שלכםהוא שבר או אפילו סדק איבר בגוף וקיבל נזק זמני או במקרה הרענזק קבוע!

היום אנחנו נדבר על מאמני כושרמה קורה כאשר לקוח טוען שלאחר ביצוע אימון או תרגיל שלכםהוא שבר או אפילו סדק איבר בגוף וקיבל נזק זמני או במקרה הרענזק קבוע!

 

נעשה לפני כן סדר, אם אתם בעלים בסטודיו, אתם חייבים לוודא שהסטודיו שיש לכם ביטוח מסודר והגנה משפטית וכי כל נזק אשר נגרם לצד ג (המתאמן) במסגרת האימונים בחלל הסטודיו יוכר במסגרת הפיצוי הביטוחי ולא יוחל עליכם.

 

במידה והחלטתם לצאת לעצמאות מלאה, להרחיב את העסק ולפתוח סטודיו או אפילו לעשות קורסים דיגיטליים ו/או ולאמן מרחוק, היחידים שאחראים על כיסוי משפטי הם אתם בלבד ואתם אלו שצריכים לדאוג לכלל הביטוחים האפשריים ולהימנע מתביעות שסך הפיצויים שלהם בכל הקשור למוגבלויות פיזיות, יכולים להגיע למיליוני שקלים שאותם אתם תצטרכו להוציא מהכיס הפרטי שלכם.

 

איפה הבעיה האמיתית מתחילה?

מאמני כושר עם סטודיו מקבלים את היכולת לבטח את האנשים והלקוחות הנמצאים במבנה.

אין ביטוח שאפשר לרכוש כאשר אתם יועצי תזונה ואימונים מרחוקואי לכך ההגנה היחידה האיכותית שתהיה לכם היא כנראה חברה בע״מ.

 

איך זה יכול לקרות? נעבור לדוגמא:


זוג מאמני כושר, החליטו לצאת לעצמאות לאחר תקופה בה היו שכירים והם בעלי תיק עוסק מורשה כרגע.

הם החליטו להרחיב את העסק ולכן הוציאו מוצר חדש אשר כוללת תכנית אימונים דיגיטליתעד כאן החלטת הפיתוח העסקי היא נכונה והם שחררו לעצמם פלח שוק חדש ללא הגבלה גיאוגרפית ואכן הגדילו את ההכנסות ואחוזי הרווח שלהם.

לקוח אשר רכש את המוצר, עשה אימונים בביתו ולאחר מספר שבועות שבר חוליה בגב אשר הובילה לטיפולים רבים ומגבלת נכות קשה.
אותו לקוח, הגיש תביעה לבית המשפט כנגד העוסק המורשה ולפי מה שלמדנוהוא תובע את בעלי העסק, כלומר תביעה אישית ולא ישות משפטית נפרדת לחלוטין אשר מגנה על בעליה.

 

הטענה שלו? עבדתי בול לפי הסרטונים ולפי ההנחיות שניתנו לי על ידי המאמן שלי מרחוק בליווי אישיושברתי את החוליה. הנזקים הם לכל החיים. המאמן אחראי.

 

התוצאה שהובילה לכך, מעבר להוצאות משפטיות רבות היא פסיקה בסך מאות אלפי שקלים אשר הבעלים צריך לשלם מכיסו הפרטי, דבר שיכול להביא לקריסה כלכלית של הפרט ואף הוצאה לפועל שתגרור עיקולים ברכושו הפרטי ו/או פשיטת רגל אישית במקרים חמורים.


*** יש להתייעץ עם עורך דין לפני הקמת כל עסק בתחומים העוסקים בגוף, בין אם עסק פיזי או דיגיטלי.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *