מהי הלוואת בעלים בין החברה לבעלים שלה? (אי-משיכת משכורת חודשית)

לחברה בע״מ ישנן מספר אופציות ללקיחת הלוואות במידה והיא נמצאת בהפסד או שהיא צריכה תזרים מזומנים נזיל להשקעות שמטרתן להרחיב את החברה.

לחברה בע״מ ישנן מספר אופציות ללקיחת הלוואות במידה והיא נמצאת בהפסד או שהיא צריכה תזרים מזומנים נזיל להשקעות שמטרתן להרחיב את החברה.

 

שתי ההלוואות ה״מקובלות״ שמכירים אותן יותר בשוק הן הלוואות מבנקים או ממשקיעים כאשר לכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות.

הלוואות מבנקים הינן הלוואות אשר מוגבלות בזמן החזר השקעה ויכולות לגרור ריביות והליכי הוצאה לפועל במקרים של חריגה ואי החזר השקעה בנוסף לריביות הגבוהות והחזרים חודשיים קבועים (שלפעמים משתנים במידה ויש הצמדה למדד או פריסת ריביות משתנה לאורך השנים).

 

האופציה השנייה היא הכנסת משקיעים, מי מכם שראה את תכנית ה״כרישים״, כלל המשקיעים מבקשרים תמורה לכסף שהם ישימו על ידי אחוזים שהם מקבלים מתוך העסק ואת ההחזר הם יקבלו מדיבידנדים עתידיים (במצבים אלו ברגע שמשקיע נכנס זה לא כמו הלוואה מהבנק, אין ריביות או החזר חודשי אלא אם סוכם אחרת).
דבר זה אומר בעצם שבמידה ואנחנו נחפש משקיעים, אנחנו נוסיף עוד שותפים לבית העסק שלנו מה שלא תמיד מתאים וגם מוריד את נתח הבעלות של הבעלים הוותיקים יותר שבעתיד יתבטא ברווחים נמוכים יותר בעת משיכת דיבידנדים

 

האופציה השלישית שאותה מרבית בעלי העסקים בעלי הון עצמי יעדיפו היאהלוואת בעלים, כלומר אנחנו הבעלים מכניסים עבור החברה כסף מהכיס הפרטי שלנו ובתוך החברה עצמה נרשם חוב על סכום הכסף שנכנס.

היתרון העיקרי של הלוואות מהסוג הזה מתחלקות לשני חלקים:

1 – אין צורך להכניס גורם נוסף לתוך מניות החברה ובכך להקטין את הנתח הקיים לכל שותף או אפילו להצטרך בעתיד לשנות את אופיה.

2 – פטור ממס! הכסף שהכנסנו, למשל 50,000₪, הוא כסף שבעבר כבר שילמנו עליו מס ולכן בעת משיכת החוב מהחברה, אנחנו נהיה פטורים ממיסוי (לעומת חלוקת דיבידנדים שעומדת על 25-30% מס).

 

**במקרים שבהם החברה אינה מצליחה ונסגרת, החברה תצטרך להחזיר את ההתחייבויות שיש לה לכל צד ג (בנקים) ולכן הלוואת בעלים תהיה בעדיפות פחותה אך במיקום גבוהה יותר מחלוקת רווחים לבעלי מניות בחברה במקרה של רווחיות.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *