תשתיות דיגיטליות מלאות

התשתיות שהן חובה לכל עסקמוצרים, שיווק, מיתוג, מכירות, פיננסים ושירות לקוחות.
כאשר אנחנו בתחילת הדרך של בית העסק שלנו ועוד בתהליכי עוסק פטור או מורשה, לרוב לא נוכל להרשות לעצמנו לבנות תשתיות מלאות ונבנה אותן בשלבים לפי סדר החשיבות, *אבל!* כאשר אנחנו פותחים חברה בע״מ, אנחנו חייבים תשתיות מלאות לבית העסק שמתחילות בשיווקהלב והריאה של הבאת לקוחות ויצירת הכנסה להעסק שלנו.
בפוסטים הקודמים עברנו על מיתוג מלא, הכנסת הנהלת חשבונות לבית העסק, הגנות משפטיות ועוד, אך היום אנחנו נתרכז בטעות קריטית שרוב בתי העסקים בכלל לא מודעים אליה ונדבר על מהו שיווק, מהן התשתיות הדיגיטליות המלאות וכיצד אנחנו מתעלים אותן עבור הגדלת ההכנסה שלנו.

 

שיווק = השלב הראשוני שבו אנחנו חושפים את בית העסק שלנו ללקוחות פוטנציאלים במטרה להעביר אותם לתהליך מכירה, במידה ואנחנו לא נשווק, אנחנו לא נפיץ את הבשורה של בית העסק שלנו וכך לא משנה כמה המוצר שלנו קריטי ללקוחות ולמשק, אף אחד לא ידע עליו.

ישנם שני סוגים של שיווק:

  1. שיווק ממומןהוצאת כסף על בסיס חודשי עבור פרסום קמפיינים בפלטפורמות שונות, שלטי חוצות, כתבות בעיתון, קידום אתר אינטרנט וכו'.
  2. שיווק אורגנישיווק בו אנחנו מפרסמים בצורה חינמית (כמובן איפה שאפשר) או מבצעים השקעה חד פעמית שמייצרת לקוחות באופן רב פעמי.

 

כל חברה בע״מ חייבת שתהיה לה את כלל התשתיות, הממומנות והאורגניות, שיכללו את הנכסים הדיגיטליים הבאים: 

  1. אתר אינטרנטמקום אחד אשר מרכז את כלל הפעילות הדיגיטלית שלנו.
    תפקידו הוא מיתוג וקידום המותג, הצגת שירותים/מוצרים, איסוף לידים וריכוז תוכן.
  2. פרופילים ברשתות החברתיותישנן היום מגוון רחב של רשתות חברתיות אשר תפסו תאוצה בשנים האחרונות והן משמשות ככלי מרכזי להפצה, שיווק, מכירה ויצירת קשר עם לקוחות.
    מבין כלל הרשתות החברתיות אנחנו נהיה פעילים איפה שקהל היעד שלנו הכי נמצא.
    **ברשתות החברתיות ניתן להריץ קמפיינים.
    ** פיתוח קהילות (אורגניות) וליצור קשר עסקי ואישי עם קהל היעד והלקוחות הקיימים שלנו תוך הצגת פעילות שוטפת.
  3. ניוזלטררשימת דיוור במייל, מחזק את הקשר בין הלקוחות ולרוב משמש להפצת מידע.

 

** רבים מבתי העסקים אינם פועלים עם מערכות CRM לניהול לידים ואיסוף מידע מלקוחות ומתעניינים.
מערכות CRM מייצרת לנו בקלותאיסוף מידע, שימור לקוחות, אינטגרציה עם האתר, היסטוריית התקשרות עם לקוח, דוחות סטטיסטיים ועוד.
התשתית הדיגיטלית צריכה להפנות את כל התנועה ל CRM, כדי שנוכל לרכז את הפעילות למקום אחד.

 

** בהמשך נדבר כיצד אנחנו לוקחים את כל התשתיות ומביאים אותן לידי ביטוי באסטרטגיה מדויקת ונכונה.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *