תוכנית שיווק אסטרטגית

עברנו על חשיבות פיתוח תשתית שיווקית מלאה לבית העסק שלנו, כפי שראיתם זוהי תשתית רחבה מאוד אשר תדרוש מאיתנו השקעת תקציבים והשמת כוח אדם, לכן אנחנו נהיה חייבים לבנות לה תוכנית אסטרטגית שתהיה חלק מהתוכנית האסטרטגית הכללית של בית העסק שלנו ותוכנס גם היא לתחזית העסקית שלנו.

 

התכנית השיווקית, בדיוק כמו התכנית העסקית האסטרטגית, היא מסמך אשר מדייק את כלל המטרות, היעדים, הפעולות והצעדים השיווקים שלפיהם נרצה לפעול במשך 12 החודשים הקרובים והיא הבסיס לעסקים מבוססי לידים.
היא תגדיר איך תיראה הפעילות השיווקית שלנווהכי חשוב, מה ההחזר השקעה שאנחנו רוצים לייצר בפרסום ועל כל ליד שנוצר.

 

מבנה התכנית השיווקית:

  1. חזון ומערכת הערכים כליבת האסטרטגיה השיווקיתהגדרת חזון העסק ברמת המאקרו, הגדרת ערכי ליבה וערכים עקיפים וכיצד הם הולכים לבוא לידי ביטוי בשיווק שלנו.
  2. ניתוח SWOT – חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות.
  3. אבחון וניתוח שוקהבנה מעמיקה של השוק אליו אנחנו הולכים להיכנס.
    1. עסקים ישיריםעוסקים באותו תחום פעילות ראשי.
    2. עסקים עקיפיםעוסקים בתחומים נוספים אשר קשורים לתחומי הפעילות שלנו באופן עקיף.
  4. בידול אגרסיבי והצעת ערךגיבוש מאפייני העסק, השפה והבידול האגרסיבי שלו משאר השוק.
  5. קהל היעדבניית קהל יעד ** יש לשים לב שפעמים רבות יהיו לנו מספר קהלי יעד.
    1. אתגרים 
    2. חלומות 
    3. פחדים 
    4. מטרות
      **לקהל יעד מתחת לגיל 18 יכול להיות קהל יעד עקיף שהוא הקהל המשלםההורים.
  6. פלטפורמות הפצה ואסטרטגיות תוכן 
    1. איפה אנחנו נפרסם 
    2. מה אנחנו נפרסם 
    3. מטרת הפרסום 
    4. תקציבים 
  7. ספקיםמי הם ספקי השיווק שלי?
  8. פיננסיםהחזר השקעה רצוי, עלות ממוצעת לכל ליד, ניהול תקציב וניהול השיווק.
  9. תוכנית עבודה חודשיתהפיכת אסטרטגייה לטקטיקה וסדר פעולות.

 

פרטים נוספים שלדעתנו חייבים להכנס לתוכנית השיווקית.

  1. משפכים שיווקיםמיפוי כללי 
  2. פעילות עתידפעילויות אשר כרגע אנחנו לא עוסקים בהם אבל נרצה להכניס אותם בעתיד.
  3. חגים, מבצעים והשקות.
  4. שינוייםסקירה בין השנה הקיימת לשנה הקודמת (במידה וזאת שנה 2+)

 

תוכנית שיווקית זה דבר קריטי כדי לייצר יציבות אמיתית בעסק, במספר הלידים, ביחסי ההמרה ובטוח בהכנסה.

כותב אורח

ישראל ישראלי

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *